آموزش راننده تشریفات
راننده-تشریفات-آموزش-تشریفات-رانندگان

راننده تشریفات – آموزش آداب معاشرت ویژه رانندگان تشریفاتی + حمل‌ونقل

راننده تشریفات – آموزش راننده تشریفات + رانندگان تشریفاتی + تشریفات رانندگان + رانندگی تشریفاتی

کار راننده تشریفات صرفاً جابه جایی مسافران و مدیران خود نیست، این وظیفه صرفاً برای رانندگان معمولی می‌باشد نه برای رانندگان تشریفاتی.

راننده تشریفات در ارتباط با مسافران، مدیران، مهمانان و هر شخصی دیگر، علاوه بر جابه جایی آنها، آداب و تشریفات در رانندگی را نیز رعایت کند.

وظایف راننده تشریفات= الف: وظایف عمومی (جابه جایی سرنشینان) + ب: مهارت‌های تشریفاتی و رعایت آداب رانندگان

اینجانب (جابرمرتضایی) در این مقاله می‌خواهم تعدادی از آداب و تشریفاتی که هر راننده تشریفات و مسئول حمل و نقل باید رعایت کند را آورده ام.

………………………………………………………………………………………………………………………………………..

آداب تشریفات برای راننده و رانندگان تشریفات شرکت

آموزش راننده تشریفات ۱- وسایل مدیران، مهمانان و همراهان آنان، از شرکت، سازمان و یا داخل فرودگاه تا داخل وسیله نقلیه باید توسط نیروهای خدماتی یا شخص راننده حمل شود.

در زمان گذاشتن وسایل مدیران و مسافران خود به آرامی، بدون پرتاب کردن، ضربه زدن و صدا درآوردن داخل ماشین گذاشته شود و البته برخی از وسایل بسیار خصوصی و مهم می باشند و مدیران و مهمانان ترجیح می‌دهند نزد خودشان باشد، مانند کیف دستی ، کیف سامسونت که توسط خود مدیر یا مسافر حمل می شود، پس برای گرفتن چنین وسایلی برای حمل و گذاشتن در ماشین اصرار نورزید.

آموزش تشریفات رانندگان ۲- در زمان حمل وسایل مدیر یا مسافر خود از گفتن جملاتی مثل (چقدر  سنگینه!) یا (چی توش گذاشتین) یا (کیف و وسایل شما بهش نمیاد اینقدر سنگین باشه!) خودداری کنید.

تا جایی که امکان دارد وسایل را در دو طرف بدن خود بگیرید و همچنین وسایل را بر روی دوش و کمر خود نگذارید.

آموزش راننده اداری ۳- در زمانیکه در را برای مدیر یا مسافر خود باز می‌کنید و خودتان در کناری ایستاده تا راحت‌تر بتوانند سوار شوند.

مثلاً اگر مدیر شما در عقب می‌نشیند خودتان کنار در جلویی اتومبیل بایستید و اگر در جلو می نشیند برای بازکردن در، خودتان جلوتر نزدیک لاستیک جلویی ماشین بایستید.

تشریفات رانندگی ۴- برخی مدیران و مسافران صندلی های جلو و برخی صندلی های عقب را ترجیح  می دهند در این مواقع بهتر است سوال کنید که کجا می نشینند و هر جا که خود فرد انتخاب کرد به نظر او احترام بگذارید و از اصرارهای بی مورد خودداری کنید.

راننده تشریفات ۵- بهتر است در اتومبیل موسیقی نگذارید (اگر گذاشتید ملایم و با صدای آهسته باشد) مگر اینکه مدیر یا سرنشین پیشنهاد کرد.

آموزش تشریفات رانندگان ۶- بسیاری برای اینکه داخل ماشین بوی خوبی دهد از اسپری های خوشبوکننده استفاده می کنند، سعی کنید از اسپری هایی که بوی ملایمی دارند استفاده کنید و از اسپری‌هایی که بوی تند و گرمی دارند به هیچ عنوان استفاده نکنید. (ترجیح به این هست اگر داخل اتومبیل اگر بوی بد مثل بنزین یا… نمی دهد از هیچ خوشبوکننده‌ای استفاده نشود چون افراد سلیقه‌های مختلفی دارند و حتی اگر خوشبوکننده شما ملائم، کم و خوب باشد ممکن است به آن بو حساسیت داشته باشند)

رانندگان تشریفات ۷- زمانیکه مسافران شما از یک نفر بیشتر شدند احتمالاً شروع به صحبت  می‌کنند، در این مواقع که دو نفر در اتومبیل در حال صحبت کردن با هم هستند حالت کاملاً بی طرف به خود بگیرید و همچنین از پرسیدن سوالات و صحبت هایی که شاید جنبه خصوصی داشته باشد بپرهیزید.

آموزش تشریفات راننده ۸- در هنگام رانندگی از نحوه رانندگی سایر رانندگان و عابرین پیاده انتقاد و شکایت نکنید و حتی اگر فردی حقوق شما را رعایت نکرد خونسردی خود را حفظ کرده و صحبتی نکنید.

تشریفات رانندگانی ۹- زمانیکه داخل ماشین هستید و در حال انتقال مدیران و مسافران خود هستید از نگاه کردن به مدیران و مسافران خودداری کنید، ممکن است در کنار شما نشسته باشند که بخواهید از کنار نگاه کنید و شاید در صندلی‌های عقب نشسته اند نیز از نگاه کردن از طریق آینه خودداری کنید.

رانندگی تشریفاتی ۱۰- بجای اینکه ترمزهای سریع و سخت بگیرید، ابتدا محلی که قرار هست توقف کنید را در نظر بگیرید و سرعت خود را کمتر کنید تا در محل موردنظر راحت‌تر بتوانید نگه دارید.

ترمزگرفتن‌های محکم باعث نگرانی و خسته شدن مسافر شما خواهد شد.

راننده تشریفات ۱۱- پوشش و ظاهر راننده بسیار مهم است، اصلاح سر و صورت و همچنین پشت گردن نیز از موارد مهم برای رانندگان می باشد چون مسافرانی که در صندلی های عقب نشسته اند بیشترین جایی که از راننده مشاهده می کنند پشت گردن آنهاست.

آموزش رانندگان تشریفاتی ۱۲- شما که راننده هستید نباید زمانیکه می خواهید داخل ماشین بشینید خود را  از کت و کفش راحت کنید و آنها را در بیاورید، به همان صورت که در بیرون بوده اید به همان شکل داخل  ماشین بنشینید و رانندگی کنید.

دوره راننده تشریفات ۱۳- مورد دیگری که به شدت تاثیرگذارند مسیرهایی که از فرودگاه بسمت محل  اقامت و جلسه آورده می شوند را از قبل در نظر بگیرید و سعی کنید بهترین مسیرها را از لحاظ زیبایی مسیر و ترافیک کمتر شهر انتخاب کنید.

………………………………………………………………………………………………………………………………………..

تشریفات در رانندگی

در برخی از موارد شاید آنقدر کوچک باشند که خود مدیر یا راننده متوجه آن نباشد و قدرت تشخیص این موارد را نداشته باشند اما در این حین رعایت کردن یا رعایت نکردن همین آداب بشدت نتایج بزرگ خوب یا بدی را بوجود خواهد آورد.

راه‌حل چیست؟

برای داشتن رانندگان تشریفاتی و حرفه‌ای تنها راه‌حل آموزش است؛ با آموزش‌ حرفه‌ای می توان راننده برای تشریفات آماده ساخت و نکاتی ضروری که باید رعایت کنند به آنها گوشزد شود.

مثال اول:

تصور کنید راننده تشریفات شرکت یا سازمان شما مهارتهای تشریفاتی مانند نحوه حمل و نقل وسایل،  آداب معاشرت حرفه ای مثل احوالپرسی و دست دادن صحیح، خوشرویی، زبان بدن (حرکات غیرکلامی) درست، پوشش و ظاهر راننده، چگونگی صحبت و رفتار راننده با مدیران و مهمانان، و بسیاری موارد دیگر که در کارگاه‌های حضوری به آن می‌پردازیم، این موارد را راننده تشریفات شما رعایت نمی‌کند، مدیران و  کارکنان و مهمانان شما در طول روز چه حس و حالی خواهند داشت؟ آیا واقعاً برای این افراد با دیدن این راننده انرژی می گیرند یا …؟ آیا شما حاضرید چنین فردی را که این موارد را رعایت نمی‌کند، جذب کنید؟

مثال دوم:

مهمانی دارید که با او قرار همکاری گذاشته اید و جابه جایی او را برعهده دارید مثلاً قرار هست از فرودگاه به محل  جلسه شرکت یا سازمان آورده شود یا از شرکت یا سازمان شما به نقطه ای دیگر از شهر برده شوند، اگر  راننده شما فقط وظیفه خود را جابه جایی مهمانان بداند و آدابی که راننده تشریفات باید رعایت کنند این  فرد نداند و یا رعایت نکند….

مهمان و مسافر شما چه دیدی نسبت که تمام سازمان یا شرکت شما پیدا خواهد کرد؟

آیا این نمونه رانندگان باعث خواهند شد که پرستیژ شما و شرکت شما جلوی مهمان حفظ شود؟

اینچنین رانندگان بیشتر آبرومند هستند یا آبرو بر؟

………………………………………………………………………………………………………………………………………..

پیشنهاد اول: آموزش حضوری رانندگان (در محل کار شما-سراسر کشور) …> جهت کسب اطلاعات بیشتر، اینجا کلیک و یا روی تصویر زیر کلیک فرمایید.
آموزش راننده تشریفات و رانندگان اداری شرکت
آموزش راننده و رانندگان
پیشنهاد دوم: آموزش غیرحضوری رانندگان (بسته آموزشی) …> کلیک روی تصویر زیر

راننده تشریفات

………………………………………………………………………………………………………………………………………..

دوره آموزشی و کلاس ورکشاپ اموزش موسسه آموزش مدرس و استاد آموزش دوره ها و کلاس های اموزشی اداری شرکت و سازمانی – برگزاری دوره های آموزشی ویژه رانندگان خودروهای سواری و واحد حمل و نقل سازمان ها و شرکت ها و وزارتخانه ها و موسسات بخش دولتی و خصوصی – رانندگان و نیروهای یگان ترابری برای ماشین های اداره جهت حمل و نقل کارگران، کارمندان و مدیران ادارات – رانندگان خودروهای ترانسفر و حمل و نقل میهمانان همایش ها، کنفرانس ها، سمینارها و سمپوزیوم های ملی و بین المللی – مشاوره و آموزش جهت خودروهای عمومی توربر و مسافرت های درون و برون شهری و ناوگان حمل و نقل بین المللی مسافرین و تاکسی ها – آموزش رانندگان vip وی آی پی میهمانان و راننده هتل ها و رستوران ها، تالارها

………………………………………………………………………………………………………………………………………..

درباره وظایف راننده تشریفات بدانید اینجا کلیک کنید.

درباره آموزش راننده مدیرعامل و کارمندان بیشتر بدانید، اینجا کلیک کنید

………………………………………………………………………………………………………………………………………..

منبع و نویسنده: سایت کارکنان به قلم جابر مرتضایی www.karkonan.com

راننده تشریفات – آموزش آداب برای راننده تشریفات + آموزش تشریفات رانندگان + رانندگان تشریفاتی و رانندگی تشریفاتی

جابر مرتضایی

جابر مرتضایی

ایشان استاد و سخنران در زمینهٔ توانمندسازی نیروهای انسانی می‌باشد، او سال‌هاست به معتبرترین و بزرگ‌ترین مجموعه‌های ملی و بین‌المللی راهنمایی می‌کند تا دوره‌های آموزشی و کارگاه‌هایی متناسب با نیاز کارکنان را بصورت "تخصصی، جامع و کاربردی" برگزار نمایند.

2 در مورد “راننده تشریفات – آموزش آداب معاشرت ویژه رانندگان تشریفاتی + حمل‌ونقل”

  1. آیا امکان همکاری برای اینجانب در خدمت شما هست یا خیر نظامی بازنشسته هستم با ۴۶ سال سن دارای گواهینامه پایه یک

    1. Avatar photo

      جناب آقای زیوری عزیز سلام، وقت بخیر

      کار ما آموزش راننده تشریفات هست و متاسفانه استخدام در برنامه کاری ما وجود ندارد.

      سپاسگزارم و امیدوارم بیش از پیش موفق باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 4 =

اسکرول به بالا