آموزش تشریفات
هتلینگ-بیمارستان-چیست؟-آموزش-هتلینگ-بیمارستان-یعنی-چه؟

آموزش هتلینگ بیمارستان چیست؟ معنی هتلینگ بیمارستانی یعنی چه؟

آموزش هتلینگ بیمارستان چیست؟ آموزش هتلینگ بیمارستانی یعنی چه؟

هتلینگ بیمارستان به تمام فعالیت های خدماتی، زیستی، رفاهی و حتی ظاهری بیمارستان گفته می شود و تمام این فعالیت ها نزدیک به خدماتی هستند که کارکنان هتل به مشتریان خود ارائه می دهند.

یک نکته مهم اینکه این فعالیت ها مستقیماً مربوط به درمان بیماران نمی شود و البته در رضایتمندی بیماران بشدت تاثیرگذار خواهد بود.

هتلینگ بیمارستانی باعث دیدگاه مثبت یا منفی مراجعه کنندگان نسبت به مراکز درمانی ما شود چون شناخت اولیه براساس همین خدمات رفاهی، زیستی، خدماتی، ظاهری می باشد بر اساس همین موارد هست که

قضاوت خود را دارند اما نمی توانند براساس کیفیت خدمات یا تجهیزاتی که در بیمارستان ارائه می شود نمی توانند قضاوت کنند چون مراجعه کنندگان از این موارد شناختی ندارند و نخواهند توانست تحلیل خوب یا بد بودن خود را داشته باشند اما مواردی مثل نظافت بیمارستان، نحوه ارائه خدمات از طرف کارکنان، تغذیه، چیدمان و زیبایی محیط، وسایل اتاق بیماران و… به راحتی قابل تشخیص خواهد بود.

به همین دلیل ملاک قضاوت بیمار و همراهان او براساس هتلینگ بیمارستان ها خواهد بود و یکی از شاخص های کیفیت مراکز درمانی، کیفیت هتلینگ بیمارستان و نحوه صحبت و رفتار کارکنان آن با بیمار و همراهان می باشد.

+ هتل و بیمارستان چه شباهت ها و تفاوت هایی دارند؟

(آموزش هتلینگ بیمارستان)

هتل و بیمارستان از جهاتی شبیه به هم هستند مثلاً هردو دارای قسمت هایی مثل پذیرش، آشپزخانه، فضای عمومی جهت رفاه همراهان یا میهمانان و…   اما در تمام موارد شبیه نیستند مثلاً قسمت های درمانی که بیمارستان دارد.

شباهت بعدی، همانگونه در هتل نحوه صحبت و رفتار هتلداران همراه با احترام و توجه با میهمانان خود هست، در دستورالعمل هتلینگ بیمارستان ها الویت اصلی آنان احترام و توجه به بیمار خود جزوء موارد اصلی می باشد.

اما پیشنهادی که بنده (جابر مرتضایی) به تمام کارکنان بیمارستان این هست که بجای استفاده از کلمه بیمار، از نام میهمان استفاده نمایند.

امیدوارم با اجرای مبحث هتلینگ بیمارستان بهترین ها را برای بیماران و همراهان آنان رقم بزنید!

منبع: کارکنان پنج ستاره www.karkonan.com

هتلینگ-بیمارستان-چیست-(آموزش-هتلینگ-بیمارستان)

در ضمن ما آموزش‌هایی بصورت حضوری (در محل بیمارستان شما_تهران و تمام نقاط کشور) با محتوایی کاربردی-تخصصی و با موضوع آموزش هتلینگ بیمارستان ویژه تمام نیروهای خدمات و پذیرایی با تدریس استاد جابرمرتضایی داریم. برای کسب اطلاعات بیشتر یا دریافت کتابچه سرفصل‌های دوره و یا شرایط برگزاری کارگاه در مرکز درمانی خود می‌توانید از طریق تلفن ثابت ۲۲۱۴۵۸۱۱_۰۲۱ و موبایل ۰۹۱۲۰۹۰۲۹۰۰ و ایمیل karkonan.com@gmail.com با ما در تماس باشید، با کمال میل و احترام، پاسخگوی سؤالات شما هموطنان خوبمان خواهیم بود!

+‌ مقالات مرتبط برای شما:

✏️ دوره آموزشی نیروهای خدماتی بیمارستان و درمانگاه + سرفصل

✏️ آموزش شرح وظایف پرسنل خدمات بیمارستان  (نیروی خدماتی بیمارستان)

✏️ آموزش هتلینگ بیمارستان چیست؟ معنی هتلینگ بیمارستانی یعنی چه؟

✏️ خدمات و تجهیزات هتلینگ بیمارستان ها و مراکز درمانی VIP چرا بسیار ارزشمند است؟

جابر مرتضایی

جابر مرتضایی

ایشان استاد و سخنران در زمینهٔ توانمندسازی نیروهای انسانی می‌باشد، او سال‌هاست به معتبرترین و بزرگ‌ترین مجموعه‌های ملی و بین‌المللی راهنمایی می‌کند تا دوره‌های آموزشی و کارگاه‌هایی متناسب با نیاز کارکنان را بصورت "تخصصی، جامع و کاربردی" برگزار نمایند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × چهار =

اسکرول به بالا