آموزش-آبدارچی-و-آبدارچیان

آموزش آبدارچی و ابدارچیان اداری فوق‌حرفه‌ای / آبدارچی‌های شرکت

آموزش آبدارچی و آبدارچیان اداری – آبدارچی های شرکت

سلام؛ جابر مرتضایی هستم، مدرس دوره‌ها و کلاس‌های آداب تشریفات و پذیرایی ویژه آبدارچیانی که در محیط‌های اداری شرکت‌ها مشغول به کار هستند.

اینجانب شروع به نوشتن سلسله مقالات تخصصی درباره آموزش نیروهای خدماتی کردم که این آبدارچی ها در ادارات دولتی و شرکت‌های خصوصی و … فعالیت دارند.

امیدوارم فرصت شود تا در این مورد بیشتر بنویسم تا لااقل به اندازه سهم خودم باعث شوم که مهارت‌های نیروهای خدماتی (آبدارچیان اداری شرکت) افزایش یابد.


مقالات مفید برای “آبدارچی اداری شرکت” شما:

۱۰ سؤال ارزیابی از آبدارچی و پرسنل پذیرایی اداری و شرکتی

چک لیست نحوه پذیرایی vip در ادارات و شرکت (دانلود رایگان) ، دستورالعمل و برنامه تشریفات اداری

آموزش پرسنل خدمات و پذیرایی | کلاس | هزینه | سرفصل | استاد | هزینه کلاس

آبدارخانه اداری | نظافت، بهداشت و ایمنی آبدارخانه شرکت (آموزش آبدارچی آبدارخانه)

شرح وظایف نیروهای خدمات (نظافتچی، پیشخدمت)

دانلود رایگان جزوه آموزشی تشریفات و پذیرایی PDF (چک لیست + پاورپوینت پذیرایی و تشریفات)


✅ مهم‌ترین مهارت‌های یک آبدارچی شرکت:

۱- برنامه ریزی:

آبدارچی‌ها باید قبل از ورود مهمانان و همکاران، برنامه ریزی مناسبی داشته باشد. این شامل تهیه لباس مناسب، نظافت اتاق‌ها و امکانات رفاهی می‌شود.

۲- خوش‌آمد‌گویی:

آبدارچیان عزیز باید با خوش‌رویی و لبخند مهمانان را به واحد خود استقبال کنید. بعد از خوش‌آمدگویی، مهمانان را به سالن جلسات/اتاق مدیران راهنمایی کنید و هرگونه سوال یا درخواست آن‌ها را بپذیرید.

مطالعه مقاله: آداب استقبال و بدرقه در جلسات رسمی

۳- برخورد با مهمانان و همکاران:

نیروی آبدارچی باید با مهمانان و همکاران خود به احترام برخورد کنند و به محض دیدار با آن‌ها، آن‌ها را با نامشان صدا کنند.

در صورتی که به دلیل مشغله احتمال دارد که نتوانید به همه مهمانان به شکل فردی توجه کنید، می‌توانید از همکاران کمک بگیرید تا هرگونه نیاز مهمانان را برطرف کنند.

۴- ارائه خدمات:

ویتر اداری عزیز باید به مهمانان و همکاران خدماتی مانند ارائه آب، قهوه و چای در دسترس داشته باشید. همچنین باید با مهمانان به شکل دقیقی در مورد زمان صرف شده در اتاق‌ها، تهیه صبحانه، نهار و شام صحبت کنید و میزبانی مناسبی را برای آن‌ها ارائه دهید.

۵- رعایت حریم خصوصی:

باید حریم خصوصی مهمانان و مدیران و کارشناسان را رعایت کنید.

۶- اطمینان از رضایت مهمان:

آبدارچی بزرگوار باید در مرتبه کار خود اطمینان حاصل کنید که مهمانان و همکاران خود از خدمات و امکانات ارائه شده راضی هستند و هرگونه نیاز آن‌ها را برطرف کنید.

۷- آشنایی با فرهنگ میهمانان:

در صورتی که مهمانان شما از فرهنگ دیگری هستند، باید آشنا شوید

این کار به آبدارچیان کمک می‌کند که بهترین خدمات را به مهمانان خود ارائه دهید و آن‌ها را به خود و محیط اطراف آشنا کنید.

۸- ظاهر پاک و مرتب:

کارکنان آبدارچی باید به ظاهری پاک و مرتب داشته باشند و لباس مناسبی را انتخاب کنید. همچنین باید از ابزار و تجهیزات پاک‌کننده مناسب برای نظافت اتاق‌ها و سایر امکانات استفاده کنید.

۹- آموزش مهارت‌های جدید:

برای بهبود کیفیت خدمات خود، می‌توانید در دوره‌های آموزشی که در مؤسسات آموزشی ویژه پرسنل آبدارچی برگزار می‌شود شرکت کنید (از جمله موسسه کارکنان: مجری کلاس های آموزشی به آدرس سایت www.karkonan.com) و مهارت‌های جدیدی را از استاد و مربی‌های خود به دست آورید که به شما در ارائه خدمات بهتر و بهبود کیفیت کارتان کمک می‌کنند.

Training

همیشه باید سعی کنید مهارت‌های خود را در زمینه پذیرایی و نظافت بهبود ببخشید و با مطالعه و آموزش‌های جدید، به روز بمانید.

۱۰- حفظ حریم خصوصی مهمانان:

نیروی abdarchi باید به حریم خصوصی مهمانان رعایت کنید و هیچ گاه از اطلاعات شخصی آن‌ها به دیگران اطلاع ندهید.

۱۱- مدیریت وقت:

در شغل پذیرایی، مدیریت وقت برای آبدارچیان بسیار مهم است. باید برنامه‌ریزی دقیقی برای انجام کارهای مختلف در مدت زمان محدودی که در اختیار دارید داشته باشید و همچنین برای انجام کارهایی که می‌توانند در زمانی دیگر انجام شوند برنامه‌ریزی کنید.

۱۲- مدیریت بودجه:

برای اجرای بهترین خدمات و مدیریت موثری در صنعت پذیرایی و نظافت اداری، باید از مدیریت بودجه‌ای که در اختیار دارید، استفاده صحیحی کنید. باید هزینه‌ها را کنترل کرده و به بهبود کیفیت خدمات بپردازید.

۱۳- توجه به نظافت و بهداشت:

در حوزه پذیرایی، نظافت و بهداشت برای آبدارچی ها بسیار مهم هستند. باید از ابزار و تجهیزات پاک‌کننده و دستکش استفاده کنید و بهداشت شخصی خود را نیز رعایت کنید.

۱۴- ارتباط برقرار کردن خوب:

آبدارچیان باید با مدیران/کارمندان/میهمانان خود به نحو بهتری ارتباط برقرار کرده و از نظرات و انتقاداتشان استفاده کنید تا بتوانید خدماتتان را بهبود ببخشید و رضایت آن‌ها را جلب کنید.

۱۵- رعایت اصول ایمنی:

در حرفه پذیرایی و نظافت، رعایت اصول ایمنی برای آبدارچی های شرکت بسیار مهم است. باید از تجهیزات ایمنی مناسب برای خود و مهمانان استفاده کنید و همچنین باید دانش و مهارت لازم را در زمینه ایمنی غذا و انتقال آن داشته باشید.

۱۶- همکاری با تیم:

در کار نظافت و پذیرایی، همکاری با تیم برای آبدارچیان بسیار مهم است. باید با کارکنان و همکاران خود به خوبی هماهنگ شده و برای ارائه بهترین خدمات به همکاران و میهمانان، به صورت تیمی کار کنید.

اداره و ادارات ستاد کمیته بنیاد تعاونی وزارتخانه استانداری بانک بیمه بیمارستان درمانگاه سرپرستی دادسرا دادگاه دادگستری دانشسرا دهداری راه و ترابری راهنمایی و رانندگی بهزیستی ستاد شهرداری شورای شهر صندوق فدراسیون فرمانداری فرهنگسرا فرودگاه کمیته کنسولگری کودکستان آزمایشگاه گمرک مرزبانی مرکز آمار ندامتگاه مدرسه مدارس ورزشگاه هلال احمر هنرستان فرهنگستان انجمن جهاد دانشگاهی دفتر کمیسیون مرکز مدرسه محل انبار محیط مدارس آشپزخانه بنگاه تعاونی جهاد خبرگزاری کانون فنی و حرفه ای آموزشگاه شرکت مؤسسه خصوصی موسسات آموزشی دانشگاه رستوران ها هتل شرکت سازمان دولتی کشور

به عنوان یک آبدارچی، باید به همه این نکات توجه کرده و سعی کنید در ارائه خدمات بهترین کار را انجام دهید. همچنین، باید همواره با لبخند و با احترام با مهمانان خود برخورد کنید و از تجربه‌ی شما در پذیرایی لذت ببرید.

در این مقاله درمورد آموزش آبدارچی های اداری شرکت، لینک ۶ مطلب را قرار دادیم و درباره ۱۶ مهارت مهم آبدارچیان نوشتم، امیدوارم مفید بوده باشد.

جابر مرتضایی

جابر مرتضایی

ایشان استاد و سخنران در زمینهٔ توانمندسازی نیروهای انسانی می‌باشد، او سال‌هاست به معتبرترین و بزرگ‌ترین مجموعه‌های ملی و بین‌المللی راهنمایی می‌کند تا دوره‌های آموزشی و کارگاه‌هایی متناسب با نیاز کارکنان را بصورت "تخصصی، جامع و کاربردی" برگزار نمایند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 4 =

اسکرول به بالا