آموزش تشریفات

آداب معاشرت چیست؟ کاربرد آموزش آداب معاشرت چیست؟

آداب معاشرت چیست ؟ کاربرد آموزش آداب معاشرت چیست ؟

معنی آداب معاشرت در لغت:

آداب جمع ادب و بمعنی رسوم و عادات و معاشرت بمعنی گفت و شنود باهم، هم صحبتی و زندگانی باهم

اگر بخواهم به سوال  آداب معاشرت چیست ؟ را خودمانی و مختصر خدمت شما عرض کنم، در هر زمان و هر مکانی یک سری از رفتارها شکل می گیرد که افراد بر اساس آن رفتارهایی که جا افتاده است تبعیت می کنند و البته در هر مکانی متفاوت می باشد که رعایت نکردن آن جزء خط قرمزهای آن محیط خواهد بود.

آداب معاشرت در چه مکان هایی کاربرد دارد؟

محیط کار

محیط خانواده

اماکن عمومی

مراسم، مهمانی ها و نمایشگاه ها

در فضای مجازی (اینترنت، شبکه های اجتماعی و…)

و …

هر کدام از این مکان هایی که نام بردم آداب خاص خود را دارد و فرد همانطور که آداب معاشرت در محیط کار را آموخته است، باید تا این حد منعطف باشد که زمانی را که به خانواده خود باز می گردد آداب معاشرت در خانواده را بکار ببرد نه اینکه در همه شرایط زمانی و مکانی، یک برخورد را داشته باشد.

اما در آداب معاشرت بعضی از موارد هستند که در همه شرایط زمانی و مکانی مشترک بوده است مثلاً سلام کردن، بلند بلند صحبت نکردن با گوشی، احترام گذاشتن، سرزنش نکردن و … همه جز رسومی می باشد که باید در همه شرایط مکانی رعایت شود.

یک نکته بسیار مهم که در رابطه با سؤال آداب معاشرت چیست ؟ باید بگویم اینکه: آداب معاشرت محدود به صحبت کردن نیست! زبان بدن و همچنین به هر شکلی که ما پیام خود را می رسانیم را شامل می شود که آیا این پیام انتقال یافته متناسب با عرف و سنت محیط،افراد و مکان بوده است یا خیر؟ آیا توانسته ام با رفتار کلامی و غیرکلامی رضایت طرف مقابل را بدست آورم؟

موفق باشید!

منبع: آموزش آداب معاشرت و تشریفات www.karkonan.com

آداب معاشرت چیست

در ضمن ما کارگاه هایی بصورت حضوری و تخصصی در زمینه آداب معاشرت و با تدریس جناب آقای جابرمرتضایی ویژه تمامی افرادی که در بالا اشاره شده داریم، برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت سرفصل های دوره و یا برگزاری آن در سازمان یا شرکت خود می توانید از طریق شماره های تماس ۲۲۱۴۵۸۱۱-۰۲۱ یا ۰۹۱۲۰۹۰۲۹۰۰ و یا ایمیل info@karkonan.com با کمال افتخار آماده پاسخگویی به سؤالات احتمالی شما بزرگواران خواهیم بود.

جابر مرتضایی

جابر مرتضایی

ایشان استاد و سخنران در زمینهٔ توانمندسازی نیروهای انسانی می‌باشد، او سال‌هاست به معتبرترین و بزرگ‌ترین مجموعه‌های ملی و بین‌المللی راهنمایی می‌کند تا دوره‌های آموزشی و کارگاه‌هایی متناسب با نیاز کارکنان را بصورت "تخصصی، جامع و کاربردی" برگزار نمایند.

1 در مورد “آداب معاشرت چیست؟ کاربرد آموزش آداب معاشرت چیست؟”

  1. فریبا یوسفی

    من کتاب صوتی جامع آداب معاشرت رو از وب‌سایت خوانا خریداری کردم که در اون در مورد این موضوعات صحبت کرده.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 13 =

اسکرول به بالا